دیجیتال مارکتینگِ نوین سیستمی

لطفا از این زاویه به دیجیتال مارکتینگ نگاهی بیاندازید:
یک بازار پردازی دیجیتال که تمام و کمال نتیجه می دهد

باید قبول کنیم که شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، و یا شبکه های اشتراک ویدئو مثل آپارات و یوتیوب در صدر آمار بازدید مخاطبان هستند، حتی اگر وبسایتی فوق العاده داشته باشیم.
از طرفی مردم برای رفع نیاز های خود در موتور های جستجوگری مثل گوگل به جستجو می پردازند، تا شاید شما را بیابند یا رقبایتان؟!
بدون شک برای رقابت و پیروزی بر برند های بزرگ و یا خلق برندی بزرگ تر به فعالیتی همه جانبه، هماهنگ و استراتژیک در فضای آنلاین نیازمندیم.
اما چطور امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید.

پیش از هرچیز کانال های تبلیغاتی را بشناسید:

در دنیای دیجیتال کانال های تبلیغاتی یا رقابتی مختلفی داریم که برای تبلیغات در هر زمینه ابزار های عمومی معروفی هم وجود دارند

Website
Website
blog
Blog
Social Media
Social Media
Search Engin
Search Engin
Ads
Ads
Multi Media
Multi Media
Multi Media
Mobile

منظور ما از ابزار های عمومی که تقریبا همه کسب و کار ها به آین ابزار ها دسترسی دارند بعنوان مثال برای وبسایت می توانید از وردپرس و برای سئو می توانید از افزونه های آن و برای بررسی نتایج سئو از گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید.

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در گروه های زیر قرار می گیرند:

این فعالیت ها بسیار گسترده بوده و دائما در حال توسعه هستند. ما در اینجا تنها برخی از گروه ها را آورده ایم.

چگونه با این ابزار ها و کانال های رقابتی پیروز میدان باشیم؟

ابتدا استراتژی و سپس پلن دیجیتال مارکتینگ مطابق کسب و کار شما تدوین شده و سپس می توانیم فعالیت مشخصی را آغاز کنیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ معمولا ثابت است و یک شکل کلی دارد اگر چه به عقیده ما هیچ دو استراتژی یکسان نیستند.

خیلی محتمل است که در حاضر نیز شما استراتژی مشخص و قوی داشته باشید، اگر پاسخ سوالات زیر را می دانید بسیار خوب شما استراتژی دارید!
در غیر این صورت باید پاسخ سوالات را بیابید، در این مسیر به شما کمک می کنیم:

1

شخصیت های اصلی خریداران شما چه ویژگی هایی دارند؟

برای مثال محل زندگی، سن، شغل، ملیت، دین و ... اگر ممکن است به ویژگی های سطح دوم را هم جمع آوری کنید: اهدافشان، منافعشان، سرگرمی هایشان، چالش های زندگیشان

2

هدف یا اهداف خود را مشخص کنید

مخصوصا اینکه اهداف شما در چه مدت زمانی باید بدست بیایند؟ کوتاه مدت – میان مدت – بلند مدت (در صورتی که چند هدف داشته باشید و این اهداف به هدف نهایی اشاره کند استراتژی موفق تری خواهیم داشت) پیشنهاد می کنیم اهدافی که انتخاب می کنید این پنج ویژگی را داشته باشند:

3

اگر تابحال در فضای دیجیتال فعالیت مجازی داشته اید

اگر تابحال در فضای دیجیتال فعالیت مجازی داشته اید باید آمار و ارقام و گزارش جامعی از نتایج بدست آمده داشته باشید.

  • One
  • Two
4

چقدر می توانید هزینه کنید؟ هزینه فقط پول نیست!

مشخص کنید چقدر می توانید وقت بگذارید. چقدر می توانید هزینه کنید و حاضرید تا چه اندازه از منابع سازمان، شرکت یا کسب و کارتان را برای موفقیت پلن دیجیتال مارکتینگ صرف کنید.

با آگاهی بر استراتژی می توانیم بگویم چگونه می توان از کانال های تبلیغاتی آنلاین بهره گرفت.

حالا وقت آن است تا برنامه عملی دیجیتال مارکتینگ شما تدوین شود.

طراحی پلن دیجیتال مارکتینگ

اما پروسه طراحی یک پلن دیجیتال مارکتینگ در نوین سیستم را در زیر ببینید که تنها شما می توانید از خروجی پلن استفاده نمایید و تنها شما با آن موفق شده و بر رقبا پیروز می شوید.

این پروسه از پنج مرحله اصلی تشکیل شده است:

1
تحقیقات

...

2
برنامه ریزی کلی

...

3
تولید و توسعه

...

4
آنالیز و آمار

...

5
بهبود روند

...

طی فرایند دیجیتال مارکتینگ چه کار هایی انجام می شود؟!

این بخشی ملموس از فعالیت هایی است که طی فرایند دیجیتال مارکتینگ انچام می شود.

شناخت برند

شناخت برند

شناخت خوب برند، موضوع محصولات یا خدمات

مخاطب شناسی

مخاطب شناسی

شخصیت های اصلی خریداران شما چه ویژگی هایی دارند

محصولات و خدمات

محصولات و خدمات

محصول مشخص یا خدماتی که از آن کسب در آمد می کنید

ابزار لازم

ابزار لازم

ابزار ها یا کانال های رقابتی لازم که می خواهیم در آن ها فعالیت کنیم

اهداف دقیق

اهداف دقیق

اهداف دقیق و کوچک تری برای پلن جاری مشخص می کنیم

برنامه ریزی

برنامه ریزی

بر اساس زمان از کار هایی که لازم است انجام دهیم

بلاگ

بلاگ

تمرکز روی تولید مقالات

ارزیابی فعالیت ها

ارزیابی فعالیت ها

فعالیت دیجیتال مارکتینگ که تابحال انجام شده است

خودکار سازی

خودکار سازی

خودکار سازی پروسه های دیجیتال مارکتینگ در حد امکان

کاربران موبایل

کاربران موبایل

بهبود برای استفاده حداکثری از فضای موبایل و کاربران موبایلی

دسترسی مشتریان

دسترسی مشتریان

آسان سازی دسترسی مشتریان به ما

کشف و ایجاد تمایز

کشف و ایجاد تمایز

تشخیص و تعریف ویژگی های متمایز کسب و کار و تمرکز بیشتر روی آنها

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

جذب مخاطب بر پایه تولید و انشتار مناسب ویدئو های تبلیغاتی

ثبت اتفاقات

ثبت اتفاقات

ابزار ثبت و ضبط دقیق فرایند فروش از مخاطب تا تحویل

آنالیز اطلاعات

آنالیز اطلاعات

پیاده سازی مجموعه ابزار ها و گزارش هایی که به آنالیز کمک می کنند

بهبود پروسه

بهبود پروسه

ایده پردازی برای بهبود

حالا بعد چه؟

چرخه دیجیتال مارکتینگ شما شکل میگیرد و میتوانیم به کررات از آن استفاده کرده، محصول جدیدی به فروش برسانیم و آن را بهبود دهیم. کمی بعد تر این چرخه می شود ابزار دست شما برای افزایش فروش و حرکت به سمت اهداف دیگر.